Από τον Πέτρο

Το Internet of Things έφερε την επανάσταση χάρη στην αξιοποίηση -σε πραγματικό χρόνο- των ανεξάντλητων δεδομένων, τα οποία συλλέγονται από τις “έξυπνες” συσκευές που χρησιμοποιούν κάθε μέρα οι άνθρωποι. Η αξιοποίηση των δεδομένων, έφερε πολλαπλά οφέλη και στους καταναλωτές και φυσικά και στις εταιρείες, ανεξαρτήτως κλάδου. Μέχρι τότε η αξιοποίηση των εν λόγω -και πολύ μικρότερων τότε σε όγκο- δεδομένων, γινόταν εκ των υστέρων αφού αυτά είχαν αποθηκευτεί και με απαραίτητη την ανάμειξη του ανθρώπινου παράγοντα.

Η ειδοποιός διαφορά στη νέα εποχή που ξεκινάει είναι ότι οι «έξυπνες» συσκευές και πάλι θα συλλέγουν και θα αξιοποιούν σε πραγματικό χρόνο έναν ακόμα μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, τα οποία θα τρέχουν με τις ασυζητητί υψηλότερες ταχύτητες του 5G δικτύου, επιταχύνοντας την όλη διαδικασία, αλλά ταυτόχρονα, χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, δε θα χρειάζεται καν να αναμειχθεί ο ανθρώπινος παράγοντας στην αξιοποίηση και στη λήψη των όποιων αποφάσεων αφού αυτή θα γίνεται αποκλειστικά από τις μηχανές.

Και αν κάποιος νομίζει ότι όλα τα παραπάνω είναι βγαλμένα από ένα πολύ μακρινό μέλλον, μάλλον θα αναθεωρήσει μόλις διαβάσει τα παρακάτω ενδεικτικά παραδείγματα:

Μαγαζιά που θα προσαρμόζονται στον πελάτη

Σε ένα κατάστημα λιανικής πώλησης εάν είναι εγκατεστημένες κάμερες με αναγνώριση προσώπου, θα μπορούν να σκανάρουν τους πελάτες όταν αυτοί μπαίνουν μέσα και να συλλέγουν πληροφορίες όπως την ηλικία, το φύλο τους ή τα προϊόντα που προτιμούν. Έτσι, κατόπιν, μελετώντας τις πληροφορίες, επιχειρηματίες και εταιρείες, θα μπορούν να αποφασίζουν ανάλογα από το είδος του marketing έως και τον τρόπο τοποθέτησης των προϊόντων.  Ακόμη, σε πραγματικό χρόνο, αν το σύστημα διαπιστώσει ότι την εκάστοτε στιγμή στο κατάστημα η πλειοψηφία των πελατών είναι millennials, τότε θα μπορεί να «αποφασίσει» να προβάλλονται στις οθόνες διαφημίσεις ή προσφορές για προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, ώστε να τους δελεάσουν να αγοράσουν τελικά κάτι και έτσι να ανεβούν οι πωλήσεις.

Οι τροχονόμοι στους δρόμους θα είναι παρελθόν

Στους δρόμους μιας «έξυπνης» πόληςdrones θα παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την κυκλοφορία, εντοπίζοντας τα σημεία που έχει μποτιλιάρισμα και μεταφέροντας όλα τα παραπάνω δεδομένα σε κεντρικούς servers τεχνητής νοημοσύνης. Οι servers θα μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις για τροποποιήσεις στην κυκλοφορία, στα όρια ταχύτητας, στα φανάρια, ώστε να διευκολύνονται οι οδηγοί στους πηγμένους δρόμους. Κερδισμένες θα βγουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες θα μπορούν να κάνουν καλύτερη διαχείριση του στόλου τους αφού θα μπορούν να παρακολουθούν τα οχήματά τους πιο εύκολα, τις ανάγκες τους για συντήρηση, να μειώσουν το κόστος των καυσίμων και το πιο σημαντικό να ξέρουν ποιοι κάτοχοι οχημάτων τους είναι επικίνδυνοι οδηγοί.

Γραφεία που παρακολουθούν ποιος μπαινοβγαίνει

Χάρη στην ύπαρξη περιβαλλοντικών αισθητήρων σε ένα «έξυπνο» κτίριο γραφείων, το σύστημα θα είναι σε θέση να γνωρίζει ποιός πάει να μπει μέσα, ώστε να του επιτρέψει ή όχι την είσοδο, καθώς επίσης να αναγνωρίζει ποιοι εργαζόμενοι βρίσκονται μέσα σε δεδομένη στιγμή, ώστε να προσαρμοστεί κατάλληλα ο φωτισμός και ο κλιματισμός αποσκοπώντας στη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης του χώρου.

Ακόμα και σε επίπεδο βιομηχανίας τα οφέλη θα είναι μεγάλα, αφού εάν σκεφτεί κανείς ότι η όλη διαδικασία παραγωγής είναι ήδη αυτοματοποιημένη, χάρη στη «Νοημοσύνη των Πραγμάτων» τα βιομηχανικά ρομπότ θα μπορούν να επικοινωνούν πλέον μεταξύ τους και να παίρνουν πρωτοβουλίες μόνα τους χωρίς τον άνθρωπο, τον οποίο μάλιστα, θα αντικαταστήσουν επάξια και σε πιθανά επικίνδυνα πόστα, αναλαμβάνοντας να φέρουν σε πέρας τα καθήκοντά του.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα

Το σίγουρο είναι ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία αναμένεται να εκτιναχθεί ο ρυθμός ανάπτυξης εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης αφού ακόμα μόλις τώρα έχουμε αρχίσει να συνειδητοποιούμε τις τεράστιες δυνατότητές της, ενώ αυτές θα αυξάνονται όλο και περισσότερο με την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας.

Ώθηση σε παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα, καθώς επίσης απλούστευση διαδικασιών είναι το τρίπτυχο της προσφοράς της Τεχνητής Νοημοσύνης στον άνθρωπο καθώς εισερχόμαστε στην «εποχή των εμπειριών» όπως υπογράμμισε ο CEO της Samsung Electronics, H.S. Kim, κατά την οποία, ο χρόνος είναι χρήμα περισσότερο από ποτέ, συνεπώς, οι καταναλωτές σκέφτονται ακόμα πιο σοβαρά το πώς τον αξιοποιούν.

Όπου λοιπόν η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορεί να τους βοηθήσει να βελτιώσουν την υγεία τους, να είναι πιο παραγωγικοί στη δουλειά τους, να τακτοποιούν ευκολότερα τις υποχρεώσεις τους και να εξοικονομήσουν χρόνο για τον εαυτό τους, εκεί η παρουσία της θα είναι τόσο έντονη που η ζωή τους θα φαντάζει αδύνατη χωρίς αυτή.

*Η CES 2020 πραγματοποιήθηκε από την Τρίτη 7 έως την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου, συμμετείχαν περισσότερες από 4.500, μικρές και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας από όλο τον κόσμο, που παρουσίασαν περίπου 20.000 νέα καινοτόμα προϊόντα σε  170.000 επισκέπτες, προερχόμενοι από τουλάχιστον 160 διαφορετικές χώρες.